60!

Jy is vandag sestig.   ‘n Gesonde, fikse en jong sestig daarby.   Maar dit was nie altyd die geval nie.

‘n Skrale drie jaar gelede was jy sleg oorgewig, met diabetes wat aanhou eskaleer en chronies so moeg dat jy sommer in ‘n geselskap sou insluimer.  

Midde die Covid inperking ry jy een ooggend apteek toe om jou maandelikse chroniese medikasie te kry.   Jy plak die vyf bokse pille op die kombuistafel neer en sê:  ‘As ek my kind wil sien groot word kan ek nie so aangaan nie’.   Ons loop dr Ken D Berry op Youtube raak en besluit om die Keto eetplan te beproef.    Ons skakel as gesin daarby in.   Goeie gesondheid is mos goed vir almal!   

Jy skud dertig kilogram binne ‘n jaar af en moet jou nommer 42-grootte klere met 34’s vervang.  Jy handhaaf jou nuwe gewig sonder moeite vir die afgelope bykans vier jaar.    Wat ‘n inspirasie!

Stap een is om van al die ongewenste voorraad in my kombuiskaste ontslae te raak.    Dit is  vandag steeds my goue reël, want raai, as ek myself in ‘n pak Simba chips vasloop, eet ek lustig saam, al weet ek my spastiese kolon gaan my later laat les opsê.

Die moeilikste deel was om my kop om die idee te kry dat vet goed is om te eet.   Later sou ek leer dat vet net gevaarlik is as dit in kombinasie met stysel gebruik word.  Brood saam met botter, aartappel met room.   As die stysel egter weggelaat word, omskep die liggaam die vet juis in energie.    Dr Tim Noakes skryf in sy boek dat vroeë geslagte van die land af geleef het, en wat anders is dit as ‘n hoë-vet, lae koolhidraat eetplan.   En toe was vetsug, hartaanvalle en beroertes seldsaam – gereelde inname van regte botter en volroom suiwel ten spyt.   Keto is juis so effektief omdat die hoë vet-inhoud van voedsel ‘n mens ure lank versadig hou, en daar geen behoefte of begeerte is aan peuselhappies soos op ‘n hoë koolhidraat dieet nie.

Die maklikste riglyn is om voedsel slegs in sy natuurlike vorm in te neem.   In die supermark hou ek by die buintenste rakke met proteïn, groente en suiwel.   Ek vermy alles wat in bokse en blikkies kom, want daarmee saam kom smaak, geur en preseveermiddels wat skadelik is vir gesondheid.   Ek gebruik slegs sout, peper, knoffel en kruie as geurmiddels, dit is heilsaam en smaaklik.

Ons kombineer Keto met ‘n daaglikse vastydperk van ten minste sestien ure.   As in gedagte gehou wor dat daar vir die grootste gedeelte van die vastydperk geslaap word, besef jy dat dit baie erger klink as wat dit in werklikheid is.  Dr Mindy Pelz skryf eenvoudig en verstaanbaar oor die gesondheidsvoordele van daagliks vas in haar boek, ‘Fast like a girl’.

My man gaan elke ses maande vir bloedtoetse, dus word die gevolge van ons eetplan deurlopend goed gemonitor.   Van die oorspronklike vyf bokse chroniese pille is daar nou net een boks oor – waarvan die dosis reeds twee maal deur sy dokter halveer is.   My spastiese kolon simptome het verdwyn en ons aandagafleibare kind is oortuig daarvan dat sy beter konsentreer as sy nie suiker inneem nie en streng hou by Keto.   Sy bewys dit deur hard te werk en matriek met drie onderskeidings te slaag.

Ek deel net wat vir my gesin werk.   Elke vrou loop haar eie pad en doen wat sy dink die beste werk vir haar gesin.   Ek weet voor my siel dat my man nie genees is van diabetes nie, dit word slegs maar beheer deur deurlopend goeie leefstylkeuses te maak.

Ek vier my man se sesde dekade in uitstekende lewenskwaliteit met ‘n dankbare hart.   Ons kyk nooit weer terug nie, dit is eenvoudig nie die moeite werd nie.

This entry was posted in Leefstyl. Bookmark the permalink.

Lewer kommentaar